Viata la Nestlé

Angajament pentru produse si marci de calitate

Fiind ingrijorat de nivelul crescut al mortalitatii infantile din acea vreme si bazandu-se pe cercetarile stiintifice, fondatorul Companiei, Henri Nestlé, a creat un produs revolutionar, “Farine Lactée Nestlé” („Cereale cu lapte Nestlé”), care a ajutat la salvarea vietilor multor copii in lume.

Blazonul Nestlé, cuibul de pasare, facand referire la numele Companiei, a devenit un simbol pentru produsele noastre, reprezentand o garantie sigura pentru consumatorii nostri.

De la bun inceput, siguranta si calitatea produselor, capacitatea de a inova pe baza Cercetarii si a Dezvoltarii si marcile solide sunt o prioritate pentru Nestlé.

Respect pentru alte culturi si traditii

Inca de la creare, Compania Nestlé si-a dezvoltat afacerea la nivel international si a devenit constienta de faptul ca produsele alimentare trebuie sa fie in stransa legatura cu obiceiurile alimentare si sociale locale.

Datorita acestui fapt, Nestlé a facut intotdeauna dovada respectului pentru diferite culturi si traditii. Nestlé se straduieste sa se integreze cat mai mult in cultura si in traditiile din tarile unde activeaza, aducand mediului local propriul set de valori, pus in evidenta de altfel in acest document. Prin urmare, Nestlé imbratiseaza diversitatea culturala si sociala si nu face discriminari pe baza de origine, nationalitate, religie, rasa, sex sau varsta.

Mai mult, Nestlé crede cu fermitate ca activitatile pe care le desfasoara pot aduce beneficii pe termen lung Companiei numai daca sunt in acelasi timp benefice si pentru comunitatea locala. Pe scurt, gandirea si strategiile globale pot fi exprimate cel mai bine prin actiuni si implicare la nivel local.

Cultura Nestlé

Pe langa angajamentul pentru siguranta si calitate si respectul pentru diversitate, Nestlé se angajeaza sa respecte un numar de valori culturale. Aceste valori isi au originea, in parte, in radacinile elvetiene ale Companiei si au fost imbogatite o data cu istoria acesteia. De asemenea, aceste valori evolueaza in asa fel incat sa asigure o permanenta adaptare a Companiei la conditii si  nevoi.

Aceste valori sunt descrise dupa cum urmeaza:

  • Devotament pentru o puternica etica, integritate, onestitate si calitate a muncii.
  • Relatii personale bazate pe incredere si respect reciproc. Aceasta implica o atitudine sociabila fata de ceilalti, combinata cu abilitatea de a comunica deschis si onest.
  • Un mod personalizat si direct de a interactiona cu ceilalti. Aceasta implica un nivel inalt de toleranta fata de ideile si opiniile altora, dar si o dorinta asidua de cooperare proactiva cu ei.
  • Abordarea pragmatica si nu dogmatica a afacerilor. Aceasta inseamna realism si decizie bazate pe fapte.
  • Deschidere si curiozitate pentru tendintele dinamice si viitoare din tehnologie, pentru schimbarile ce apar in obiceiurile consumatorilor, pentru noi idei si oportunitati in afaceri, pastrand in acelasi timp respectul pentru valorile, atitudinile si comportamentele umane fundamentale.
  • Mandrie in a contribui la reputatia si performantele Companiei. Acest aspect se refera in special la nutrirea unui sentiment de calitate si implinire pe termen lung in munca de zi cu zi, dincolo de castigurile usoare si pe termen scurt.
  • Loialitate si identificare cu Compania.

Nestlé Leadership: Plus de Valoare

Membrii echipei de Management Nestlé, la orice nivel, sunt mai preocupati de adaugarea permanenta de noi si noi valori decat de exercitarea unei autoritati formale. Acest lucru se poate face numai prin implicarea fiecarui angajat si crearea unui curent comun de gandire, directionat catre rezultate. Contributia fiecaruia la obtinerea rezultatelor prin munca in proiecte si sarcini speciale devine mai frecventa, depasind barierele conventionale pentru a contribui la obtinerea performantelor la nivel de grup.

Cu cat responsabilitatea unui Manager Nestlé este mai larga, cu atat trebuie sa se tina mai mult cont de criteriile specifice mentionate mai jos, care se adauga abilitatilor profesionale, experientei practice si concentrarii asupra rezultatelor:

  • Implicare personala si curaj. Acestea implica capacitate si dorinta de initiativa, asumarea unor riscuri, cat si puterea de a nu-si pierde cumpatul in situatii de presiune.
  • Abilitate de a motiva si de a dezvolta oamenii, luand in considerare toate acele elemente care le permit celorlalti sa progreseze in munca si sa-si dezvolte aptitudinile.
  • Curiozitate si deschidere, un nivel inalt de interes fata de alte culturi si stiluri de viata. Aceasta include si angajamentul de a invata si de a se ameliora in permanenta,  impartasind in mod liber cu ceilalti cunostintele si ideile.
  • Gust pentru initiativa, laolalta cu abilitatea de a crea un climat propice inovatiei si gandirii libere. Aceasta implica dreptul de a face greseli, dar si rapiditatea de a le corecta si de a invata din ele.
  • Dorinta de a accepta schimbarea si abilitate de a gera aceasta schimbare.
  • Capacitate de a-si adapta modul de gandire si de actiune, in functie de specificitatea si de complexitatea mediului.
  • Credibilitate ca rezultat al modului coerent de actiune, leadership si indeplinire a sarcinilor.
  • Experienta internationala si capacitate de a intelege alte culturi.

In plus, pentru ocuparea unor pozitii inalte in management, este nevoie de un interes larg, de un nivel inalt de cunostinte generale, de un comportament responsabil si de un stil de viata echilibrat.

Principii generale

Nestlé este mai degraba orientata catre oameni, produse si marca decat catre sisteme. Este clar ca sistemele sunt necesare, dar acestea nu trebuie sa fie niciodata un scop in sine. 

Nestlé favorizeaza dezvoltarea afacerilor de succes pe termen lung si se straduieste sa fie o Companie preferata de actionarii cu orientare pe termen lung. Cu toate acestea, Nestlé nu pierde din vedere nevoia de a imbunatati rezultatele pe termen scurt si ramane constienta de nevoia de a genera anual un profit cat mai mare.

Nestlé cauta sa castige increderea si preferinta consumatorilor, sa urmareasca si sa anticipeze tendintele pietii, creand si raspunzand cererii pentru produsele sale. Prin urmare, Nestlé este propulsata inainte de un acut simt al performantei, aderand si favorizand legile competitiei libere intr-un cadru legal bine definit.

Nestlé este constienta de responsabilitatea sociala pe care o are, inerenta unei orientari pe termen lung.

Nestlé este o companie cat se poate de descentralizata, dar aceasta intr-un cadru impus de deciziile fundamentale de politica si strategie care cer o flexibilitate crescanda. Eficienta operationala si nevoia la nivel de grup de aliniere si de dezvoltare a oamenilor pot stabili de asemenea limite pentru descentralizare.

Nestlé este dedicata conceptului de imbunatatire continua a activitatilor sale, evitand astfel pe cat posibil schimbarile bruste si dramatice.

Principii organizationale

Nestlé pledeaza in favoarea urmatoarelor principii, pe care le implementeaza pragmatic:

  • Organizatie plana si flexibila, cu numar mic de nivele de management si intervale largi de control, incluzand echipe de proiect si grupuri de lucru. Sunt incurajate lucrul in retea si comunicarea orizontala, cu raspunderi bine definite pentru manageri si  ierarhie. 
  • Nivelele clare de responsabilitate si obiective bine definite constituie o necesitate absoluta. Munca in echipa si lucrul in retea nu afecteaza responsabilitatea managerului: o echipa are intotdeauna un leader responsabil.
  • O structura care asigura viteza operationala si responsabilitatea personala, cu o concentrare puternica spre rezultate, reducand pe cat posibil birocrati

Implicarea echipei de management

Membrii echipei de management Nestlé, la toate nivelurile, sunt puternic dedicati Companiei, dezvoltarii acesteia si culturii ei, asa cum apar in Principiile de Management si Leadership ale Companiei Nestlé.

Acestia aplica in practica ceea ce le cer celorlalti - si dau ei insisi exemplu in munca lor de zi cu zi.

Pe langa abilitatile profesionale si buna cunoastere a domeniului in care actioneaza, capacitatea si dorinta de a aplica aceste principii sunt principalele criterii pe baza carora se poate avansa in ierarhie, indiferent de origine, nationalitate, religie, rasa, sex sau varsta.