Ce este Creating Shared Value?

Ce este Creating Shared Value?

Creating Shared Value
 reprezinta calea fundamentala prin care noi intelegem sa ne desfasuram activitatea, ce afirma ca, pentru a crea plus valoare pe termen lung pentru actionari, trebuie sa cream valoare pentru societate. Dar nu putem fi sustenabili nici din punctul de vedere al mediului şi nici sa cream valoare pentru actionari si societate daca nu reusim sa respectam propriile Principiile de Activitate. 

Acest aspect implica conformitatea cu legislatia nationala si conventiile relevante in materie, precum si propriile noastre regulamente, care se situeaza adeseori dincolo de obligatiile noastre legale. De exemplu: sustinem Declaratia Universala a Drepturilor Omului (UDHR-DUDO), care sta la baza Principiilor Drepturilor Omului din cadrul Acordului Global al ONU, iar directorul general (CEO), Paul Bulcke, a semnat Declaratia CEO a Acordului Global al ONU la cea de-a 60-a aniversare a UDHR. 

Sustinerea noastra puternica pentru Acordul Global al ONU si angajamentele noastre complete la Conventiiile Fundamentale ale Organizatiei Internationale a Muncii (ILO-OIM)  sau alte instrumente relevante sunt stipulate in Principiile de Activitate Corporatista ale Nestlé  si documentele de politici in materie, iar aplicarea acestora este verificata prin intermediul Programului CARE si prin Grupul Corporatist de Auditori interni. 

In afara de acestea, felul in care ne desfasuram activitatea se bazeaza pe sustenabilitate – asigurandu-ne astfel ca activitatile noastre protejeaza mediul generatiile viitoare. In conformitate cu definitia Comisiei Brundtland, dezvoltarea sustenabila la Nestlé inseamna „dezvoltarea care satisface nevoile prezentului fara compromiterea capacitatii generatiilor viitoare de a avea acces la resurse”.

In acelasi timp, Creating Shared Value depaseste principiile de conformitate sisustenabilitate. Orice activitate elaborata pe termen lung si care urmeaza principii de activitate solide creaza plus valoare pentru actionari si pentru societate prin intermediul activitatilor sale de exemplu in ceea ce priveste locurile de munca pentru angajati, taxe pentru sustinerea serviciilor publice si activitate economica in general. 

Totusi, Creating Shared Value face un pas mai departe. O companie identifica rational domeniile de interes, unde: a) interesele actionarilor si societatii se intersecteaza si b) unde crearea valorii poate fi optimizata in interesul ambelor parti. Ca urmare, compania investeste resurse, atat in ceea ce priveste forta de munca, cat si capitalul, in acele domenii unde potentialul pentru crearea valorii este cel mai mare si cauta actiuni in colaborare cu reprezentantii importanti ai societatii. 

In cadrul Nestlé am analizat lantul propriu al valorii si am determinat ca domeniile cu cel mai mare potential pentru optimizarea valorilor comune cu societatea sunt Alimentatia, Apa si Dezvoltarea Rurala. Aceste activitati sunt in centrul strategiei noastre de afaceri si sunt vitale pentru bunastarea oamenilor din tarile unde ne desfasuram activitatea.