Sort by
Sort by

Nestle: Transparenta in angajamente

Nestlé face o serie de angajamente concentrandu-se in special pe nutritie.
Eforturile companiei Nestlé de a duce la indeplinire o serie de angajamente sociale au fost detaliate intr-un nou raport, Nestlé in Society 2013.

Cele 35 de angajamente sunt in domenii precum nutritie, apa, dezvoltare rurala, sustenabilitate si conformitate.
Compania planuieste sa duca la indeplinire toate aceste angajamente pana in anul 2020 sau mai devreme. Zece dintre ele sunt noi, iar sase au fost revizuite anul acesta, pe baza informatiilor primite de la toate partile implicate in aceste actiuni in ultimele 12 luni.

Raportul subliniaza mai ales convingerea fundamentala a companiei Nestlé ca, pentru a avea succes pe termen lung si pentru a crea valoare pentru actionari, trebuie sa creeze valoare si pentru societate. Angajamentele asumate demonstreaza determinarea noastra de a atinge acest scop.
 
Printre ele regasim, de exemplu, leadership in cadrul industriei alimentare pentru cercetare in domeniul nutritiei si sanatatii, precum si oferirea de produse destinate alimentatiei corecte a copiilor.

Viziunea pe termen lung
"Noi credem ca raportul Creating Shared Value din 2013 reprezinta un mare pas inainte in incercarea noastra de a comunica in mod transparent", a spus Presedintele Nestlé Peter Brabeck-Letmathe.
"Pentru ca o companie ca a noastra sa prospere, trebuie sa aiba o viziune pe termen lung, incadrata de un set de principii robuste si valori bazate pe respect", a adaugat el.

IMPREUNA, MAI PUTERNICI: Ajutam fermierii de cafea din Kenia sa isi imbunatateasca nivelul de trai si calitatea culturilor.

CEO-ul Nestlé Paul Bulcke a declarat ca spera ca raportul sa responsabilizeze compania in ochii actionarilor si ai partenerilor, iar acestia la randul lor sa ofere sprijin si feedback companiei.

"Este un set de angajamente cu perspectiva indelungata, care privesc fiecare aspect al activitatii noastre si ne ofera o clarificare a directiei strategice spre care ne indreptam si a standardelor pe care ni le impunem noua insine", a spus dl Bulcke. 

"Sunt reale, sunt credibile, si vom face tot ce ne sta in putinta sa fie si realizabile. Dar suntem constienti ca ne vom confrunta cu greutati pe parcurs, si chiar si pe acestea le vom impartasi cu voi."

Focus pe nutritie
Noua politica Nestlé de reducere a continutului de sare, zahar si grasimi saturate, precum si eliminarea acizilor grasi trans proveniti din uleiurile partial hidrogenate, pune in evidenta angajamentul continuu al companiei pentru sanatatea publica globala. 

Nestlé se angajeaza sa reduca atat cantitatea de sodiu (sare) cat si de zahar din produsele sale.
In demersul de reducere a grasimilor saturate si de eliminare a acizilor grasi trans proveniti din uleiurile partial hidrogenate din produsele sale, Nestlé va acorda prioritate acelor produse care se consuma in familie, ca supele, snack-urile, pizza si produsele semi-preparate.

Investitiile permanente in reteaua proprie de centre de cercetare si dezvoltare, sustinute de colaborarile si parteneriatele externe incheiate de Nestlé, vor contribui atat la indeplinirea obiectivelor pe care compania si le-a propus, cat si la imbunatatirea nutritiei, sanatatii si starii de bine a populatiei pe termen lung. 

Cele zece angajamente aditionale din raportul de anul acesta sunt rezultatul recomandarilor primite in urma publicarii raportului din 2012 in urma interactiunii cu toate partile implicate.

Cinci dintre ele sunt angajamentele existente referitoare la apa, carora li s-a acordat o greutate mai mare, compania fiind in mod public responsabila de indeplinirea lor.

Alte angajamente se indreptata catre oameni – inclusiv promisiunea companiei de a evalua si a actiona in zona impactului drepturilor omului asupra operatiunilor si lantului de distributie, de a elimina exploatarea copiilor si a incuraja echilibrul numeric dintre genuri.

Rezultate principale in 2013
  • Au fost renovate 7,789 produse din considerente de nutritie si sanatate 
  • Au fost distribuite mai mult de 67 miliarde de portii de produse fortifiate
  • S-a redus cantitatea de ambalaj cu 66,594 tone, economisindu-se 158 millioane CHF
  • Consumul de apa a fost redus cu 33% pe tona de produs din 2005 pana in prezent
  • S-au instruit 300,000 de fermieri prin programe speciale de training
  • Emisia directa de GHG s-a redus cu 7.4% incepand cu 2005
Angajamente in ceea ce priveste apa
  • Ne angajam sa obtinem eficienta in ceea ce priveste consumul de apa in operatiunile noastre.  
  • Promovam politici de eficientizare a consumului de apa
  • Tratarea in mod eficient a apei evacuate
  • Implicarea furnizorilor, in special a celor din agricultura
  • Cresterea gradului de constientizare a problemelor legate de accesul la apa si de conservare
Recunoastere internationala
  • Ocupam locul 1 in clasamentul Oxfam in raportul lor in 2013 Behind the Brands
  • Suntem in top 3 producatori de mancare si bautura in Index-ul Access to Nutrition
  • Leader in cadrul grupului in industrie in Dow Jones Sustainability Index 2013
  • Singurul producator de formule de lapte inclus in index-ul FTSE de investitii responsabile
  • Am obtinut scorul maxim in index-ul CDP Climate Performance Leadership