Sort by
Sort by

Sustenabilitatea gestionarii apei si mediului

„Schimbarile mici pot face marea  diferenta. Am introdus sticle confectionate din 25% plastic reciclat  si, prin intermediul unui parteneriat cu GreenOps, care a construit statii de reciclare in magazine precum acesta, am incurajat mai multi oameni sa recicleze.” Monique Mims, Senior Manager pentru Inovatii, Nestlé Waters N.A., SUA 

 „Reciclarea este una din valorile noastre de baza, avand o traditie veche de 30 de ani, din perioada cand a inceput  Whole Foods. Aici este vorba despre ce facem noi in comunitatile proprii si spune multe despre ceea ce facem de fapt ca si companie. Colectam sticle de plastic returnabile in masini puse la dispozitie de catre partenerul nostru, GreenOps, care le proceseaza la randul sau” Tony Banuelos, Lider de Echipa al Magazinului, Whole Foods Market, West Hollywood, LA, California, SUA
 

Context

La nivel global, combinatia dintre cresterea populatiei, afluenta sporita si tiparele stilurilor de viata depaseste capacitatea planetei de a suporta efectele activitatii umane. Consideram ca ne vom confrunta cu o severa criza de apa in urmatorii ani, fapt ce va avea consecinte majore asupra siguranteii alimentare. Lantul hranei, pornind de la agricultura, productie si consum, contribuie in mod semnificativ asupra calitatii si disponibilitatatii apei, schimbarilor climatice, consumului de energie, biodiversitatii si calitatii solului, precum si calitatii aerului. In acelasi timp, este strans legat de toate aceste resurse naturale. Ca un exemplu, disponibilitatea si accesibilitatea la resursele de apa potabila afecteaza deja activitatea noastra si ne asteptam de asemenea sa vedem consecintele schimbarilor climatice asupra operatiunilor noastre in urmatoarele decenii. 

Obiectivele noastre

Telul nostru este sa producem alimente si bauturi nutritive si gustoase si, de asemenea, sa avem un impact benefic asupra mediului, astfel incat ne straduim sa imbunatatim continuu eficienta noatra operationala si grija fata de mediu. Aplicam o abordare a ciclului de viata pentru a estima impactul operatiunilor noastre si acela produs pe parcursul lantului mai larg al valorii „de la ferma la furculita”, astfel contribuind la un viitor mai bun. 

Actiunile noastre

Am investit peste 175 de milioane CHF In programe si initiative de sustenabilitate a mediului pe parcursul anului 2010. Am continuat sa identificam si sa implementam proiecte pentru a reduce consumul propriu de apa, de energie neregenerabila si alte resurse naturale pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de sera (GHGs), pentru a elimina deseurile si pentru a imbunatati calitatea mediului privind ambalajele noastre. Am colaborat de asemenea, impreuna cu furnizorii nostri pentru a promova mai multe practici sustenabile in cadrul lantului de distributie propriu. In anul 2010 am realizat evaluari-pilot asupra biodiversitatii in cadrul statiei de epurare a apei Nestlé din Viladrau, Spania, ce este localizata intr-un mediu natural protejat, precum si in cadrul fabricii de produse de cofetarie din  Fawdon, Marea Britanie. Prin aceasta actiune am fost printre primele companii din Europa care s-a angajat in astfel de evaluari in propriile capacitati de productie. 

Dezvoltarea noastra

Am continuat sa efectuam imbunatatiri asupra consumului propriu de apa si reducerii emisiilor de CO2 prin intermediul consumului redus de energie, prin masuri de eficientizare energetica operationala si o deplasare catre sursele de energie regenerabile. Doua spatii de productie suplimentare, din Marea Britanie, au fost adaptate sa identifice utilizari alternative pentru fabricarea produselor secundare, astfel deviindu-le de la evacuarea catre gropile de gunoi si incineratoarele comune fara recuperare de energie. O concentrare continua asupra optimizarii ambalajelor ramane o prioritate. 

Rezumat CSV

  • Valoare pentru Nestlé: imbunatatirea continua a impactului asupra mediului; operatiuni eficiente; riscuri reduse; economisiri de resurse si costuri; disponibilitate pe termn lung de materii prime si apa; crestere profitabila si sustenabila.
  • Valoare pentru societate: cresterea standardelor de mediu; venituri mai mari; standarde de viata mai bune; siguranta alimentara imbunatatita.